Zamówienia publiczne
zamówienie z wolnej ręki
Status postępowania: zakończony rozstrzygnięty
Chronologiczny przebieg postępowania
Odbiór i transport odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Baranowo w I półroczu 2020r.
data opublikowania zdarzenia: 2020-01-09 15:20
Typ zdarzenia: ogłoszenie
Szczegółowa informacja:
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA:
Ogłoszenie nr 550004289-N-2020 z dnia 09-01-2020 r.
Baranowo: Odbiór i transport odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Baranowo w I półroczu 2020r.
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY -
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Informacje dodatkowe:
nie
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
nie
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
nie
Informacje dodatkowe:
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Baranowo, Krajowy numer identyfikacyjny 55066838000000, ul. Rynek 7, 06-320 Baranowo, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 297 613 776, e-mail ug@baranowo.pl, faks 297 613 793.
Adres strony internetowej (url): www.baranowo.pl
Adres strony internetowej (url): www.baranowo.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i transport odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Baranowo w I półroczu 2020r.
Numer referencyjny FED.271.1.2020
Numer referencyjny FED.271.1.2020
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego
II.2) Rodzaj zamówienia
Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia: I. Szczegółowe warunki realizacji zadania: 1. Powierzchnia Gminy Baranowo wynosi 198 km2; 2. Liczba zameldowanych mieszkańców Gminy Baranowo wynosi 6.550 osób zameldowanych na pobyt stały i 80 osób zameldowanych na pobyt czasowy (dane na podstawie ewidencji ludności na dzień 30.10.2019 r.); 3. Szacunkowa liczba gospodarstw domowych wynosi 1577, z czego 1553 złożyło deklaracje na odpady segregowane, a 4 na odpady zmieszane. 4. Liczba miejscowości położonych na terenie administracyjnym Gminy Baranowo wynosi 31; 5. Szacowana ilość odpadów komunalnych powstających na nieruchomościach zamieszkałych na terenie gminy Baranowo określana jest na ok. 1300,00 Mg rocznie (w tym 1024,42 Mg odpadów z kodem 20 03 01 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne i 41,07 Mg odpadów zebranych na PSZOK). Szacowana ilość odpadów komunalnych powstających na nieruchomościach zamieszkałych na terenie gminy Baranowo określana jest na ok. 1300,00 Mg rocznie. W roku 2018 zgodnie ze złożonymi sprawozdaniami została zebrana następująca ilość odpadów: Kod odpadu Rodzaj odpadów Masa odebranych odpadów komunalnych(Mg) 20 03 01 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 1024,420 20 03 99 Odpady komunalne nie wymienione w innych podgrupach 50,280 20 01 02 Szkło 45,530 20 01 39 Tworzywo sztuczne 76,970 20 01 40 Metale 41,190 20 01 32 Leki inne niż wymienione w 20 01 31 0,011 20 01 01 Papier i tektura 21,730 15 01 07 Opakowanie ze szkła 2,357 15 01 01 Opakowanie z papieru i tektury 0,450 15 01 02 Opakowanie z tworzyw sztucznych 0,489 17 01 07 Zmieszane odpady z betonu gruzu ceglanego 10,940 20 03 07 Odpady wielkogabarytowe 20,860 16 01 03 Zużyte opony 6,940 20 01 08 Odpady kuchenne ulegające biodegradacji 0,160 20 01 01 Papier i tektura 0,960 15 01 10 Opakowania zawierające pozostałości substancji niebezpiecznych lub nimi zanieczyszczone 0,100 20 01 36 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23, 20 01 35 1,110 Przedstawione powyżej zestawienie obrazuje ilość odpadów odebranych w pełnym roku kalendarzowym tj. 2018. Zamawiający prognozuje, że masa odpadów zmieszanych ulegnie zmniejszeniu, ponieważ Zamawiający planuje wprowadzić szereg działań informacyjnych, proekologicznych promujących skuteczne segregowanie odpadów komunalnych w celu uzyskania jak największej ilości surowców wtórnych. SZCZEGÓŁOWA CHARAKTERYSTYKA Wykonawca odbioru i transportu odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Baranowo w I półroczu 2020r. realizuje usługę w okresie od dnia zawarcia umowy do 30.06.2020r. Szacowana ilość odpadów do odebrania w okresie realizacji zamówienia z nieruchomości zamieszkałych oraz PSZOK na terenie Gminy Baranowo to 650 Mg. 1. Wymogi dotyczące przekazywania odebranych odpadów komunalnych do instalacji komunalnych. Wykonawca jest zobowiązany do: przekazywania odebranych odpadów komunalnych odebranych z terenu gminy Baranowo do instalacji komunalnej – Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych, ul. Turskiego 4, 07 – 401 Ostrołęka, zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie. W przypadku awarii instalacji komunalnej, Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia odpadów do instalacji przewidzianej do obsługi zastępczej. Wykonawca przedmiotowego postępowania tj. odbioru odpadów komunalnych jest zobowiązany całą masę odpadów zebranych w ramach postępowania dostarczyć do wskazanej przez Zamawiającego instalacji. 2. Rodzaje odpadów komunalnych odbieranych od właścicieli nieruchomości; Odpady komunalne będą odbierane z częstotliwością zgodną z projektem Uchwały w sprawie sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje odbiór następujących odpadów: a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne - 2 razy w miesiącu b) odpady komunalne zbierane w sposób selektywny, obejmujące następujące frakcje odpadów: - metalu, tworzywa sztucznego i opakowań wielomateriałowych - 1 raz w miesiącu, - szkła – 1 raz na trzy miesiące z każdego gospodarstwa domowego, c) odpady komunalne ulegające biodegradacji – w okresie kwiecień – październik 2 razy w miesiącu, natomiast w okresie listopad - marzec co najmniej 1 raz w miesiącu, z każdego gospodarstwa domowego, które zgłosi takie zapotrzebowanie (Zamawiający zakłada, że większość nieruchomości zadeklaruje własne kompostowniki). 3. Standard sanitarny wykonywania usług oraz ochrony środowiska; Wykonawca zobowiązany jest: a) zapewnić, aby pojazdy i urządzenia wykorzystywane przy odbiorze odpadów komunalnych były zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich gromadzenia, przeładunku a także transportu, b) myć i dezynfekować pojazdy oraz urządzenia z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie, c) prowadzić dokumentację zawierającą informacje o stosowanych środkach dezynfekujących oraz o częstotliwości wykonywanej dezynfekcji pojazdów i urządzeń, którą ma obowiązek przedstawić na żądanie zamawiającego. 4. Obowiązek prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem; Wykonawca w okresie realizacji umowy zobowiązany jest do: a) prowadzenia dokumentacji w zakresie sprawozdawczości i przekazywania Zamawiającemu półrocznych sprawozdań zawierających informacje o masie poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych, w tym odpadów ulegających biodegradacji, oraz liczbie właścicieli nieruchomości zbierających odpady zgodnie z art. 9n do końca miesiąca następującego po upływie półrocza, którego dotyczy na obowiązujących drukach zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi ( Dz. U. z 2018 r., poz. 1627) b) podstawą do sporządzenia sprawozdań jest prowadzona przez Wykonawcę ewidencja w zakresie odbierania od właścicieli nieruchomości odpadów komunalnych i przekazywania ich do instalacji, w tym karty przekazania odpadów i ewidencja instalacji w zakresie postępowania z odpadami, c) Wykonawca przekaże Zamawiającemu wraz z fakturą miesięczną kartę ewidencji odpadów komunalnych z danego miesiąca zgodnie z załącznikiem Nr 1 Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U z 2014 r., poz. 1973 z późn. zm.). 5. Szczegółowe wymagania stawiane przedsiębiorcom odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości. a) Przedmiot zamówienia obejmuje usługę polegającą na odbieraniu odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Baranowo, na których zamieszkują mieszkańcy i z PSZOK oraz wyposażenie od dnia rozpoczęcia świadczenia usług w worki na odpady. Niesegregowane odpady komunalne (zmieszane) gromadzone będą w pojemnikach, które zakupią mieszkańcy, natomiast selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenie zabudowy jednorodzinnej będzie odbywać się w systemie workowym. Wykonawca dostarczy właścicielom nieruchomości w cenie świadczonej usługi za odbiór odpadami komunalnymi niezbędną liczbę worków każdej frakcji przy każdorazowym świadczeniem usługi. Przy odbiorze odpadów Wykonawca pozostawi właścicielowi nieruchomości taką samą liczbę worków, jaką odbiera z odpadami zebranymi selektywnie. W razie zapotrzebowania na większą ilość worków właściciel nieruchomości zgłosi ten fakt do Wykonawcy, który dostarczy je podczas zbiórki odpadów w danej miejscowości. W przypadku pojawienia się nowych nieruchomości zamieszkałych i na których powstawać będą odpady komunalne Wykonawca bez dodatkowej opłaty dostarczy worki pod wskazany przez zamawiającego adres w terminie do 7 dni od pisemnego przekazania takiej informacji wykonawcy. b) Odpady będą odbierane z nieruchomości na terenie gminy Baranowo. Szczegółowy wykaz nieruchomości (opracowany na podstawie złożonych deklaracji), które wykonawca będzie musiał wyposażyć w worki, zamawiający dostarczy przy podpisywaniu umowy. c) Wykonawca będzie zobowiązany do sporządzenia harmonogramu wywozu odpadów z terenu gminy obejmującego okres od 1 stycznia 2020 r. do 30 czerwca 2020 r i jego niezwłocznego przekazania zamawiającemu do zaakceptowania. Harmonogram Zamawiający udostępni na stronie internetowej, a w formie papierowej udostępni w Urzędzie Gminy i przekaże mieszkańcom przez sołtysów. d) Odpady komunalne, będą odbierane z pojemników i worków wyłącznie do tego celu przeznaczonych i opisanych/oznaczonych dla poszczególnych grup odpadów jak niżej : - odpady zmieszane - pojemnik oznaczony napisem „ZMIESZANE” - odpady z tworzyw sztucznych, metali, wielomateriałowych–worek – kolor żółty z napisem „ metale , tworzywa sztuczne”, - szkło białe i kolorowe- worek – kolor zielony z napisem „szkło”, - odpady z papiery i tektury – worek- kolor niebieski z napisem „papier”, -odpady biodegradowalne – pojemnik lub worek- kolor brązowy z napisem „BIO”. W przypadku gdy odpady z danej nieruchomości nie mieszczą się w pojemniku lub worku o pojemności 120 dm³ Wykonawca w ramach wynagrodzenia zobowiązany jest odebrać odpady zgromadzone również w workach i wystawione w dniu odbioru przez właściciela nieruchomości. h) odbieranie odpadów z PSZOK w Baranowie ul. Juranda ze Spychowa. Zamawiający wyposaża PSZOK w niezbędne urządzenia techniczne. Koszty związane z odbiorem i transportem odpadów ponosi Wykonawca. PSZOK ma być czynny w każdą sobotę w godzinach od 9:00 do 13:00. Udostępnienie placu PSZOK oraz zapewnienie nadzoru przy przyjęciu i odbiorze odpadów pozostaje po stronie Zamawiającego. Odbieranie odpadów z PSZOK powinno odbywać się 1 raz w m-cu., i obejmuje całą masę odpadów i) Wykonawca odbiera od właścicieli nieruchomości zamieszkałych całą masę odpadów komunalnych zarówno zmieszanych jak i gromadzonych w sposób selektywny. j) Wielkości podane w niniejszym opisie są szacunkowe i mogą ulec zmianie zgodnie z bieżącymi potrzebami mieszkańców gminy Baranowo. k) Wykonawca jest zobowiązany do zebrania także odpadów leżących obok pojemników, jeśli jest to wynikiem jego działalności. l) System odbierania odpadów komunalnych nie obejmuje odpadów powstających w wyniku prowadzonej działalności gospodarczej. m) Wykonawca zobowiązany jest do realizacji „reklamacji" (nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, niedostarczenie worków na odpady segregowane itp.) w ciągu 48 godzin od otrzymania zawiadomienia faksem lub drogą elektroniczną (poczta e-mail) od Zamawiającego. Wykonanie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić faksem lub drogą elektroniczną (poczta e-mail) na adres Zamawiającego. n) Zakazuje się Wykonawcy mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości oraz mieszania poszczególnych frakcji odpadów zbieranych selektywnie. o) Wykonawca w trakcie trwania umowy zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności: 1) ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. 2019.poz. 701 z późn. z.m.) 2) ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1454) 3) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11.01.2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013 r. poz.122), 4) stosownych uchwał Rady Gminy Baranowo dotyczących odbioru odpadów komunalnych. 7. Rodzaje odpadów dostarczanych przez mieszkańców na PSZOK - odpady niebezpieczne, przeterminowane leki i chemikalia, odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek, zużytych baterii i akumulatorów, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, zużytych opon, odpadów budowlanych i rozbiórkowych oraz odpadów tekstyliów i odzieży. - papier i tektura, odpady z papieru i odpady opakowane z tektury – 1 raz na trzy miesiące W/w odpady Wykonawca zobowiązany jest odebrać w ramach przedmiotu zamówienia z PSZOK przy ul. Juranda ze Spychowa w Baranowie. Zamawiający informuje, że w 2020 roku zostaną zastosowane limity dla mieszkańców dotyczące ilości opon, odpadów wielkogabarytowych oraz odpadów budowlanych dostarczanych na PSZOK.
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia: I. Szczegółowe warunki realizacji zadania: 1. Powierzchnia Gminy Baranowo wynosi 198 km2; 2. Liczba zameldowanych mieszkańców Gminy Baranowo wynosi 6.550 osób zameldowanych na pobyt stały i 80 osób zameldowanych na pobyt czasowy (dane na podstawie ewidencji ludności na dzień 30.10.2019 r.); 3. Szacunkowa liczba gospodarstw domowych wynosi 1577, z czego 1553 złożyło deklaracje na odpady segregowane, a 4 na odpady zmieszane. 4. Liczba miejscowości położonych na terenie administracyjnym Gminy Baranowo wynosi 31; 5. Szacowana ilość odpadów komunalnych powstających na nieruchomościach zamieszkałych na terenie gminy Baranowo określana jest na ok. 1300,00 Mg rocznie (w tym 1024,42 Mg odpadów z kodem 20 03 01 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne i 41,07 Mg odpadów zebranych na PSZOK). Szacowana ilość odpadów komunalnych powstających na nieruchomościach zamieszkałych na terenie gminy Baranowo określana jest na ok. 1300,00 Mg rocznie. W roku 2018 zgodnie ze złożonymi sprawozdaniami została zebrana następująca ilość odpadów: Kod odpadu Rodzaj odpadów Masa odebranych odpadów komunalnych(Mg) 20 03 01 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 1024,420 20 03 99 Odpady komunalne nie wymienione w innych podgrupach 50,280 20 01 02 Szkło 45,530 20 01 39 Tworzywo sztuczne 76,970 20 01 40 Metale 41,190 20 01 32 Leki inne niż wymienione w 20 01 31 0,011 20 01 01 Papier i tektura 21,730 15 01 07 Opakowanie ze szkła 2,357 15 01 01 Opakowanie z papieru i tektury 0,450 15 01 02 Opakowanie z tworzyw sztucznych 0,489 17 01 07 Zmieszane odpady z betonu gruzu ceglanego 10,940 20 03 07 Odpady wielkogabarytowe 20,860 16 01 03 Zużyte opony 6,940 20 01 08 Odpady kuchenne ulegające biodegradacji 0,160 20 01 01 Papier i tektura 0,960 15 01 10 Opakowania zawierające pozostałości substancji niebezpiecznych lub nimi zanieczyszczone 0,100 20 01 36 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23, 20 01 35 1,110 Przedstawione powyżej zestawienie obrazuje ilość odpadów odebranych w pełnym roku kalendarzowym tj. 2018. Zamawiający prognozuje, że masa odpadów zmieszanych ulegnie zmniejszeniu, ponieważ Zamawiający planuje wprowadzić szereg działań informacyjnych, proekologicznych promujących skuteczne segregowanie odpadów komunalnych w celu uzyskania jak największej ilości surowców wtórnych. SZCZEGÓŁOWA CHARAKTERYSTYKA Wykonawca odbioru i transportu odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Baranowo w I półroczu 2020r. realizuje usługę w okresie od dnia zawarcia umowy do 30.06.2020r. Szacowana ilość odpadów do odebrania w okresie realizacji zamówienia z nieruchomości zamieszkałych oraz PSZOK na terenie Gminy Baranowo to 650 Mg. 1. Wymogi dotyczące przekazywania odebranych odpadów komunalnych do instalacji komunalnych. Wykonawca jest zobowiązany do: przekazywania odebranych odpadów komunalnych odebranych z terenu gminy Baranowo do instalacji komunalnej – Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych, ul. Turskiego 4, 07 – 401 Ostrołęka, zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie. W przypadku awarii instalacji komunalnej, Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia odpadów do instalacji przewidzianej do obsługi zastępczej. Wykonawca przedmiotowego postępowania tj. odbioru odpadów komunalnych jest zobowiązany całą masę odpadów zebranych w ramach postępowania dostarczyć do wskazanej przez Zamawiającego instalacji. 2. Rodzaje odpadów komunalnych odbieranych od właścicieli nieruchomości; Odpady komunalne będą odbierane z częstotliwością zgodną z projektem Uchwały w sprawie sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje odbiór następujących odpadów: a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne - 2 razy w miesiącu b) odpady komunalne zbierane w sposób selektywny, obejmujące następujące frakcje odpadów: - metalu, tworzywa sztucznego i opakowań wielomateriałowych - 1 raz w miesiącu, - szkła – 1 raz na trzy miesiące z każdego gospodarstwa domowego, c) odpady komunalne ulegające biodegradacji – w okresie kwiecień – październik 2 razy w miesiącu, natomiast w okresie listopad - marzec co najmniej 1 raz w miesiącu, z każdego gospodarstwa domowego, które zgłosi takie zapotrzebowanie (Zamawiający zakłada, że większość nieruchomości zadeklaruje własne kompostowniki). 3. Standard sanitarny wykonywania usług oraz ochrony środowiska; Wykonawca zobowiązany jest: a) zapewnić, aby pojazdy i urządzenia wykorzystywane przy odbiorze odpadów komunalnych były zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich gromadzenia, przeładunku a także transportu, b) myć i dezynfekować pojazdy oraz urządzenia z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie, c) prowadzić dokumentację zawierającą informacje o stosowanych środkach dezynfekujących oraz o częstotliwości wykonywanej dezynfekcji pojazdów i urządzeń, którą ma obowiązek przedstawić na żądanie zamawiającego. 4. Obowiązek prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem; Wykonawca w okresie realizacji umowy zobowiązany jest do: a) prowadzenia dokumentacji w zakresie sprawozdawczości i przekazywania Zamawiającemu półrocznych sprawozdań zawierających informacje o masie poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych, w tym odpadów ulegających biodegradacji, oraz liczbie właścicieli nieruchomości zbierających odpady zgodnie z art. 9n do końca miesiąca następującego po upływie półrocza, którego dotyczy na obowiązujących drukach zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi ( Dz. U. z 2018 r., poz. 1627) b) podstawą do sporządzenia sprawozdań jest prowadzona przez Wykonawcę ewidencja w zakresie odbierania od właścicieli nieruchomości odpadów komunalnych i przekazywania ich do instalacji, w tym karty przekazania odpadów i ewidencja instalacji w zakresie postępowania z odpadami, c) Wykonawca przekaże Zamawiającemu wraz z fakturą miesięczną kartę ewidencji odpadów komunalnych z danego miesiąca zgodnie z załącznikiem Nr 1 Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U z 2014 r., poz. 1973 z późn. zm.). 5. Szczegółowe wymagania stawiane przedsiębiorcom odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości. a) Przedmiot zamówienia obejmuje usługę polegającą na odbieraniu odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Baranowo, na których zamieszkują mieszkańcy i z PSZOK oraz wyposażenie od dnia rozpoczęcia świadczenia usług w worki na odpady. Niesegregowane odpady komunalne (zmieszane) gromadzone będą w pojemnikach, które zakupią mieszkańcy, natomiast selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenie zabudowy jednorodzinnej będzie odbywać się w systemie workowym. Wykonawca dostarczy właścicielom nieruchomości w cenie świadczonej usługi za odbiór odpadami komunalnymi niezbędną liczbę worków każdej frakcji przy każdorazowym świadczeniem usługi. Przy odbiorze odpadów Wykonawca pozostawi właścicielowi nieruchomości taką samą liczbę worków, jaką odbiera z odpadami zebranymi selektywnie. W razie zapotrzebowania na większą ilość worków właściciel nieruchomości zgłosi ten fakt do Wykonawcy, który dostarczy je podczas zbiórki odpadów w danej miejscowości. W przypadku pojawienia się nowych nieruchomości zamieszkałych i na których powstawać będą odpady komunalne Wykonawca bez dodatkowej opłaty dostarczy worki pod wskazany przez zamawiającego adres w terminie do 7 dni od pisemnego przekazania takiej informacji wykonawcy. b) Odpady będą odbierane z nieruchomości na terenie gminy Baranowo. Szczegółowy wykaz nieruchomości (opracowany na podstawie złożonych deklaracji), które wykonawca będzie musiał wyposażyć w worki, zamawiający dostarczy przy podpisywaniu umowy. c) Wykonawca będzie zobowiązany do sporządzenia harmonogramu wywozu odpadów z terenu gminy obejmującego okres od 1 stycznia 2020 r. do 30 czerwca 2020 r i jego niezwłocznego przekazania zamawiającemu do zaakceptowania. Harmonogram Zamawiający udostępni na stronie internetowej, a w formie papierowej udostępni w Urzędzie Gminy i przekaże mieszkańcom przez sołtysów. d) Odpady komunalne, będą odbierane z pojemników i worków wyłącznie do tego celu przeznaczonych i opisanych/oznaczonych dla poszczególnych grup odpadów jak niżej : - odpady zmieszane - pojemnik oznaczony napisem „ZMIESZANE” - odpady z tworzyw sztucznych, metali, wielomateriałowych–worek – kolor żółty z napisem „ metale , tworzywa sztuczne”, - szkło białe i kolorowe- worek – kolor zielony z napisem „szkło”, - odpady z papiery i tektury – worek- kolor niebieski z napisem „papier”, -odpady biodegradowalne – pojemnik lub worek- kolor brązowy z napisem „BIO”. W przypadku gdy odpady z danej nieruchomości nie mieszczą się w pojemniku lub worku o pojemności 120 dm³ Wykonawca w ramach wynagrodzenia zobowiązany jest odebrać odpady zgromadzone również w workach i wystawione w dniu odbioru przez właściciela nieruchomości. h) odbieranie odpadów z PSZOK w Baranowie ul. Juranda ze Spychowa. Zamawiający wyposaża PSZOK w niezbędne urządzenia techniczne. Koszty związane z odbiorem i transportem odpadów ponosi Wykonawca. PSZOK ma być czynny w każdą sobotę w godzinach od 9:00 do 13:00. Udostępnienie placu PSZOK oraz zapewnienie nadzoru przy przyjęciu i odbiorze odpadów pozostaje po stronie Zamawiającego. Odbieranie odpadów z PSZOK powinno odbywać się 1 raz w m-cu., i obejmuje całą masę odpadów i) Wykonawca odbiera od właścicieli nieruchomości zamieszkałych całą masę odpadów komunalnych zarówno zmieszanych jak i gromadzonych w sposób selektywny. j) Wielkości podane w niniejszym opisie są szacunkowe i mogą ulec zmianie zgodnie z bieżącymi potrzebami mieszkańców gminy Baranowo. k) Wykonawca jest zobowiązany do zebrania także odpadów leżących obok pojemników, jeśli jest to wynikiem jego działalności. l) System odbierania odpadów komunalnych nie obejmuje odpadów powstających w wyniku prowadzonej działalności gospodarczej. m) Wykonawca zobowiązany jest do realizacji „reklamacji" (nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, niedostarczenie worków na odpady segregowane itp.) w ciągu 48 godzin od otrzymania zawiadomienia faksem lub drogą elektroniczną (poczta e-mail) od Zamawiającego. Wykonanie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić faksem lub drogą elektroniczną (poczta e-mail) na adres Zamawiającego. n) Zakazuje się Wykonawcy mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości oraz mieszania poszczególnych frakcji odpadów zbieranych selektywnie. o) Wykonawca w trakcie trwania umowy zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności: 1) ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. 2019.poz. 701 z późn. z.m.) 2) ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1454) 3) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11.01.2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013 r. poz.122), 4) stosownych uchwał Rady Gminy Baranowo dotyczących odbioru odpadów komunalnych. 7. Rodzaje odpadów dostarczanych przez mieszkańców na PSZOK - odpady niebezpieczne, przeterminowane leki i chemikalia, odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek, zużytych baterii i akumulatorów, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, zużytych opon, odpadów budowlanych i rozbiórkowych oraz odpadów tekstyliów i odzieży. - papier i tektura, odpady z papieru i odpady opakowane z tektury – 1 raz na trzy miesiące W/w odpady Wykonawca zobowiązany jest odebrać w ramach przedmiotu zamówienia z PSZOK przy ul. Juranda ze Spychowa w Baranowie. Zamawiający informuje, że w 2020 roku zostaną zastosowane limity dla mieszkańców dotyczące ilości opon, odpadów wielkogabarytowych oraz odpadów budowlanych dostarczanych na PSZOK.
II.5) Główny Kod CPV: 90513100-7
Dodatkowe kody CPV:
90511300-5,
90512000-9,
90511000-2
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT: 457405.00
Waluta:
PLN
Wartość bez VAT: 457405.00
Waluta:
PLN
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie 67 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
Podstawą prawną wyboru trybu udzielenia zamówienia z wolnej ręki jest art. 67 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli w postępowaniu prowadzonym uprzednio w trybie przetargu nieograniczonego albo przetargu ograniczonego nie wpłynął żaden wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, i nie zostały złożone żadne oferty lub wszystkie oferty zostały odrzucone na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ze względu na ich niezgodność z opisem przedmiotu zamówienia lub wszyscy wykonawcy zostali wykluczeni z postępowania, a pierwotne warunki zamówienia nie zostały w sposób istotny zmienione. Zamawiający przed przystąpieniem do trybu z wolnej ręki w celu zapewnienia odbioru i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych przeprowadził pięć postępowań w trybie przetargu nieograniczonego. Pierwsze z nich zostało ogłoszone w listopadzie 2019r. i dotyczyło odbioru wraz z zagospodarowaniem odpadów komunalnych. Postępowanie było podzielone na dwie części: zagospodarowanie oraz odbiór. Z uwagi na fakt, iż złożona na część pierwszą oferta cenowa przewyższyła kwotę jaką Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, Zamawiający unieważnił to postępowanie w całości. Dokonując analizy sytuacji na rynku w zakresie liczby Wykonawców oraz faktu, że ustawodawca zniósł rejonizację w zakresie gospodarki odpadami, podjęto decyzję o przygotowaniu przetargu nieograniczonego na zagospodarowanie odpadów oraz przetargu nieograniczonego na odbiór i transport. Postępowanie przetargowe na zagospodarowanie odpadów jest zakończone i z wyłonionym Wykonawcą została podpisana umowa. Następnie został ogłoszony przetarg na odbiór i transport odpadów komunalnych w okresie rocznym. W tym postępowaniu nie wpłynęła żadna oferta, postępowanie zostało unieważnione. Mając na uwadze to zdarzenie oraz fakt, że Rada Gminy Baranowo w dniu 29 listopada 2019r. podjęła uchwałę o powołaniu Zakładu Gospodarki Komunalnej, który m.in. miałby zajmować się odbiorem odpadów komunalnych, podjęto decyzję o ogłoszeniu postępowania przetargowego na odbiór i transport odpadów w okresie półrocznym. Przetarg taki odbył się dwukrotnie, bez zainteresowania ze strony Wykonawców, ponieważ nie wpłynęła żadna oferta. W związku z powyższym podjęto decyzję o udzieleniu zamówienia z wolnej ręki w trybie art. 67 ust. 1 pkt 4 ustawy PZP, żeby zapewnić realizację zadań własnych gminy w zakresie odbioru odpadów komunalnych. Wobec powyższego zostały spełnione przesłanki do zastosowania artykułu 67 ust. 1 pkt 4 ustawy PZP.
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie 67 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
Podstawą prawną wyboru trybu udzielenia zamówienia z wolnej ręki jest art. 67 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli w postępowaniu prowadzonym uprzednio w trybie przetargu nieograniczonego albo przetargu ograniczonego nie wpłynął żaden wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, i nie zostały złożone żadne oferty lub wszystkie oferty zostały odrzucone na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ze względu na ich niezgodność z opisem przedmiotu zamówienia lub wszyscy wykonawcy zostali wykluczeni z postępowania, a pierwotne warunki zamówienia nie zostały w sposób istotny zmienione. Zamawiający przed przystąpieniem do trybu z wolnej ręki w celu zapewnienia odbioru i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych przeprowadził pięć postępowań w trybie przetargu nieograniczonego. Pierwsze z nich zostało ogłoszone w listopadzie 2019r. i dotyczyło odbioru wraz z zagospodarowaniem odpadów komunalnych. Postępowanie było podzielone na dwie części: zagospodarowanie oraz odbiór. Z uwagi na fakt, iż złożona na część pierwszą oferta cenowa przewyższyła kwotę jaką Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, Zamawiający unieważnił to postępowanie w całości. Dokonując analizy sytuacji na rynku w zakresie liczby Wykonawców oraz faktu, że ustawodawca zniósł rejonizację w zakresie gospodarki odpadami, podjęto decyzję o przygotowaniu przetargu nieograniczonego na zagospodarowanie odpadów oraz przetargu nieograniczonego na odbiór i transport. Postępowanie przetargowe na zagospodarowanie odpadów jest zakończone i z wyłonionym Wykonawcą została podpisana umowa. Następnie został ogłoszony przetarg na odbiór i transport odpadów komunalnych w okresie rocznym. W tym postępowaniu nie wpłynęła żadna oferta, postępowanie zostało unieważnione. Mając na uwadze to zdarzenie oraz fakt, że Rada Gminy Baranowo w dniu 29 listopada 2019r. podjęła uchwałę o powołaniu Zakładu Gospodarki Komunalnej, który m.in. miałby zajmować się odbiorem odpadów komunalnych, podjęto decyzję o ogłoszeniu postępowania przetargowego na odbiór i transport odpadów w okresie półrocznym. Przetarg taki odbył się dwukrotnie, bez zainteresowania ze strony Wykonawców, ponieważ nie wpłynęła żadna oferta. W związku z powyższym podjęto decyzję o udzieleniu zamówienia z wolnej ręki w trybie art. 67 ust. 1 pkt 4 ustawy PZP, żeby zapewnić realizację zadań własnych gminy w zakresie odbioru odpadów komunalnych. Wobec powyższego zostały spełnione przesłanki do zastosowania artykułu 67 ust. 1 pkt 4 ustawy PZP.
SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA:
Zakład Gospodarki Komunalnej w Ostrowi Mazowieckiej Sp. z o.o., sekretariat@gkostrow.pl, ul. Bolesława Prusa 66, 07-300, Ostrów Mazowiecka, kraj/woj. mazowieckie
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Marcin Wołoszdata wytworzenia informacji: 2020-01-09
- opublikował: Krzysztof Szczepanekdata dodania: 2020-01-09 15:21
Załączniki:
- Ogłoszenie o zamiarze zawarcia umowy (PDF)1.9MB
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Marcin Wołoszdata wytworzenia informacji: 2020-01-09
- opublikował: Krzysztof Szczepanekdata dodania: 2020-01-09 15:23
Odbiór i transport odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Baranowo w I półroczu 2020r.
data opublikowania zdarzenia: 2020-01-15 15:50
Typ zdarzenia: udzielenie zamówienia (podpisanie umowy)
Szczegółowa informacja:
I. 1) NAZWA I ADRES:
Ogłoszenie nr 510008516-N-2020 z dnia 15-01-2020 r.
Gmina Baranowo: Odbiór i transport odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Baranowo w I półroczu 2020r.
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 550004289-N-2020
Numer ogłoszenia: 550004289-N-2020
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Gmina Baranowo, Krajowy numer identyfikacyjny 55066838000000, ul. Rynek 7, 06-320 Baranowo, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 297 613 776, e-mail ug@baranowo.pl, faks 297 613 793.
Adres strony internetowej (url): www.baranowo.pl
Adres strony internetowej (url): www.baranowo.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Zamówienie było podzielone na części:
Odbiór i transport odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Baranowo w I półroczu 2020r.
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):
FED.271.1.2020
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
I. Szczegółowe warunki realizacji zadania: 1. Powierzchnia Gminy Baranowo wynosi 198 km2; 2. Liczba zameldowanych mieszkańców Gminy Baranowo wynosi 6.550 osób zameldowanych na pobyt stały i 80 osób zameldowanych na pobyt czasowy (dane na podstawie ewidencji ludności na dzień 30.10.2019 r.); 3. Szacunkowa liczba gospodarstw domowych wynosi 1577, z czego 1553 złożyło deklaracje na odpady segregowane, a 4 na odpady zmieszane. 4. Liczba miejscowości położonych na terenie administracyjnym Gminy Baranowo wynosi 31; 5. Szacowana ilość odpadów komunalnych powstających na nieruchomościach zamieszkałych na terenie gminy Baranowo określana jest na ok. 1300,00 Mg rocznie (w tym 1024,42 Mg odpadów z kodem 20 03 01 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne i 41,07 Mg odpadów zebranych na PSZOK). Szacowana ilość odpadów komunalnych powstających na nieruchomościach zamieszkałych na terenie gminy Baranowo określana jest na ok. 1300,00 Mg rocznie. W roku 2018 zgodnie ze złożonymi sprawozdaniami została zebrana następująca ilość odpadów: Kod odpadu Rodzaj odpadów Masa odebranych odpadów komunalnych(Mg) 20 03 01 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 1024,420 20 03 99 Odpady komunalne nie wymienione w innych podgrupach 50,280 20 01 02 Szkło 45,530 20 01 39 Tworzywo sztuczne 76,970 20 01 40 Metale 41,190 20 01 32 Leki inne niż wymienione w 20 01 31 0,011 20 01 01 Papier i tektura 21,730 15 01 07 Opakowanie ze szkła 2,357 15 01 01 Opakowanie z papieru i tektury 0,450 15 01 02 Opakowanie z tworzyw sztucznych 0,489 17 01 07 Zmieszane odpady z betonu gruzu ceglanego 10,940 20 03 07 Odpady wielkogabarytowe 20,860 16 01 03 Zużyte opony 6,940 20 01 08 Odpady kuchenne ulegające biodegradacji 0,160 20 01 01 Papier i tektura 0,960 15 01 10 Opakowania zawierające pozostałości substancji niebezpiecznych lub nimi zanieczyszczone 0,100 20 01 36 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23, 20 01 35 1,110 Przedstawione powyżej zestawienie obrazuje ilość odpadów odebranych w pełnym roku kalendarzowym tj. 2018. Zamawiający prognozuje, że masa odpadów zmieszanych ulegnie zmniejszeniu, ponieważ Zamawiający planuje wprowadzić szereg działań informacyjnych, proekologicznych promujących skuteczne segregowanie odpadów komunalnych w celu uzyskania jak największej ilości surowców wtórnych. SZCZEGÓŁOWA CHARAKTERYSTYKA Wykonawca odbioru i transportu odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Baranowo w I półroczu 2020r. realizuje usługę w okresie od dnia zawarcia umowy do 30.06.2020r. Szacowana ilość odpadów do odebrania w okresie realizacji zamówienia z nieruchomości zamieszkałych oraz PSZOK na terenie Gminy Baranowo to 650 Mg. 1. Wymogi dotyczące przekazywania odebranych odpadów komunalnych do instalacji komunalnych. Wykonawca jest zobowiązany do: przekazywania odebranych odpadów komunalnych odebranych z terenu gminy Baranowo do instalacji komunalnej – Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych, ul. Turskiego 4, 07 – 401 Ostrołęka, zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie. W przypadku awarii instalacji komunalnej, Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia odpadów do instalacji przewidzianej do obsługi zastępczej. Wykonawca przedmiotowego postępowania tj. odbioru odpadów komunalnych jest zobowiązany całą masę odpadów zebranych w ramach postępowania dostarczyć do wskazanej przez Zamawiającego instalacji. 2. Rodzaje odpadów komunalnych odbieranych od właścicieli nieruchomości; Odpady komunalne będą odbierane z częstotliwością zgodną z projektem Uchwały w sprawie sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje odbiór następujących odpadów: a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne - 2 razy w miesiącu b) odpady komunalne zbierane w sposób selektywny, obejmujące następujące frakcje odpadów: - metalu, tworzywa sztucznego i opakowań wielomateriałowych - 1 raz w miesiącu, - szkła – 1 raz na trzy miesiące z każdego gospodarstwa domowego, c) odpady komunalne ulegające biodegradacji – w okresie kwiecień – październik 2 razy w miesiącu, natomiast w okresie listopad - marzec co najmniej 1 raz w miesiącu, z każdego gospodarstwa domowego, które zgłosi takie zapotrzebowanie (Zamawiający zakłada, że większość nieruchomości zadeklaruje własne kompostowniki). 3. Standard sanitarny wykonywania usług oraz ochrony środowiska; Wykonawca zobowiązany jest: a) zapewnić, aby pojazdy i urządzenia wykorzystywane przy odbiorze odpadów komunalnych były zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich gromadzenia, przeładunku a także transportu, b) myć i dezynfekować pojazdy oraz urządzenia z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie, c) prowadzić dokumentację zawierającą informacje o stosowanych środkach dezynfekujących oraz o częstotliwości wykonywanej dezynfekcji pojazdów i urządzeń, którą ma obowiązek przedstawić na żądanie zamawiającego. 4. Obowiązek prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem; Wykonawca w okresie realizacji umowy zobowiązany jest do: a) prowadzenia dokumentacji w zakresie sprawozdawczości i przekazywania Zamawiającemu półrocznych sprawozdań zawierających informacje o masie poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych, w tym odpadów ulegających biodegradacji, oraz liczbie właścicieli nieruchomości zbierających odpady zgodnie z art. 9n do końca miesiąca następującego po upływie półrocza, którego dotyczy na obowiązujących drukach zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi ( Dz. U. z 2018 r., poz. 1627) b) podstawą do sporządzenia sprawozdań jest prowadzona przez Wykonawcę ewidencja w zakresie odbierania od właścicieli nieruchomości odpadów komunalnych i przekazywania ich do instalacji, w tym karty przekazania odpadów i ewidencja instalacji w zakresie postępowania z odpadami, c) Wykonawca przekaże Zamawiającemu wraz z fakturą miesięczną kartę ewidencji odpadów komunalnych z danego miesiąca zgodnie z załącznikiem Nr 1 Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U z 2014 r., poz. 1973 z późn. zm.). 5. Szczegółowe wymagania stawiane przedsiębiorcom odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości. a) Przedmiot zamówienia obejmuje usługę polegającą na odbieraniu odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Baranowo, na których zamieszkują mieszkańcy i z PSZOK oraz wyposażenie od dnia rozpoczęcia świadczenia usług w worki na odpady. Niesegregowane odpady komunalne (zmieszane) gromadzone będą w pojemnikach, które zakupią mieszkańcy, natomiast selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenie zabudowy jednorodzinnej będzie odbywać się w systemie workowym. Wykonawca dostarczy właścicielom nieruchomości w cenie świadczonej usługi za odbiór odpadami komunalnymi niezbędną liczbę worków każdej frakcji przy każdorazowym świadczeniem usługi. Przy odbiorze odpadów Wykonawca pozostawi właścicielowi nieruchomości taką samą liczbę worków, jaką odbiera z odpadami zebranymi selektywnie. W razie zapotrzebowania na większą ilość worków właściciel nieruchomości zgłosi ten fakt do Wykonawcy, który dostarczy je podczas zbiórki odpadów w danej miejscowości. W przypadku pojawienia się nowych nieruchomości zamieszkałych i na których powstawać będą odpady komunalne Wykonawca bez dodatkowej opłaty dostarczy worki pod wskazany przez zamawiającego adres w terminie do 7 dni od pisemnego przekazania takiej informacji wykonawcy. b) Odpady będą odbierane z nieruchomości na terenie gminy Baranowo. Szczegółowy wykaz nieruchomości (opracowany na podstawie złożonych deklaracji), które wykonawca będzie musiał wyposażyć w worki, zamawiający dostarczy przy podpisywaniu umowy. c) Wykonawca będzie zobowiązany do sporządzenia harmonogramu wywozu odpadów z terenu gminy obejmującego okres od 1 stycznia 2020 r. do 30 czerwca 2020 r i jego niezwłocznego przekazania zamawiającemu do zaakceptowania. Harmonogram Zamawiający udostępni na stronie internetowej, a w formie papierowej udostępni w Urzędzie Gminy i przekaże mieszkańcom przez sołtysów. d) Odpady komunalne, będą odbierane z pojemników i worków wyłącznie do tego celu przeznaczonych i opisanych/oznaczonych dla poszczególnych grup odpadów jak niżej : - odpady zmieszane - pojemnik oznaczony napisem „ZMIESZANE” - odpady z tworzyw sztucznych, metali, wielomateriałowych–worek – kolor żółty z napisem „ metale , tworzywa sztuczne”, - szkło białe i kolorowe- worek – kolor zielony z napisem „szkło”, - odpady z papiery i tektury – worek- kolor niebieski z napisem „papier”, -odpady biodegradowalne – pojemnik lub worek- kolor brązowy z napisem „BIO”. W przypadku gdy odpady z danej nieruchomości nie mieszczą się w pojemniku lub worku o pojemności 120 dm³ Wykonawca w ramach wynagrodzenia zobowiązany jest odebrać odpady zgromadzone również w workach i wystawione w dniu odbioru przez właściciela nieruchomości. h) odbieranie odpadów z PSZOK w Baranowie ul. Juranda ze Spychowa. Zamawiający wyposaża PSZOK w niezbędne urządzenia techniczne. Koszty związane z odbiorem i transportem odpadów ponosi Wykonawca. PSZOK ma być czynny w każdą sobotę w godzinach od 9:00 do 13:00. Udostępnienie placu PSZOK oraz zapewnienie nadzoru przy przyjęciu i odbiorze odpadów pozostaje po stronie Zamawiającego. Odbieranie odpadów z PSZOK powinno odbywać się 1 raz w m-cu., i obejmuje całą masę odpadów i) Wykonawca odbiera od właścicieli nieruchomości zamieszkałych całą masę odpadów komunalnych zarówno zmieszanych jak i gromadzonych w sposób selektywny. j) Wielkości podane w niniejszym opisie są szacunkowe i mogą ulec zmianie zgodnie z bieżącymi potrzebami mieszkańców gminy Baranowo. k) Wykonawca jest zobowiązany do zebrania także odpadów leżących obok pojemników, jeśli jest to wynikiem jego działalności. l) System odbierania odpadów komunalnych nie obejmuje odpadów powstających w wyniku prowadzonej działalności gospodarczej. m) Wykonawca zobowiązany jest do realizacji „reklamacji" (nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, niedostarczenie worków na odpady segregowane itp.) w ciągu 48 godzin od otrzymania zawiadomienia faksem lub drogą elektroniczną (poczta e-mail) od Zamawiającego. Wykonanie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić faksem lub drogą elektroniczną (poczta e-mail) na adres Zamawiającego. n) Zakazuje się Wykonawcy mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości oraz mieszania poszczególnych frakcji odpadów zbieranych selektywnie. o) Wykonawca w trakcie trwania umowy zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności: 1) ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. 2019.poz. 701 z późn. z.m.) 2) ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1454) 3) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11.01.2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013 r. poz.122), 4) stosownych uchwał Rady Gminy Baranowo dotyczących odbioru odpadów komunalnych. 7. Rodzaje odpadów dostarczanych przez mieszkańców na PSZOK - odpady niebezpieczne, przeterminowane leki i chemikalia, odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek, zużytych baterii i akumulatorów, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, zużytych opon, odpadów budowlanych i rozbiórkowych oraz odpadów tekstyliów i odzieży. - papier i tektura, odpady z papieru i odpady opakowane z tektury – 1 raz na trzy miesiące W/w odpady Wykonawca zobowiązany jest odebrać w ramach przedmiotu zamówienia z PSZOK przy ul. Juranda ze Spychowa w Baranowie. Zamawiający informuje, że w 2020 roku zostaną zastosowane limity dla mieszkańców dotyczące ilości opon, odpadów wielkogabarytowych oraz odpadów budowlanych dostarczanych na PSZOK.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV: 90513100-7
Dodatkowe kody CPV: 90511300-5, 90512000-9, 90511000-2
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 15/01/2020 IV.2) Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT 461500.00
IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Waluta pln Liczba otrzymanych ofert: 0
IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0
w tym: liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 0 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0 liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0 IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
nie
Nazwa wykonawcy: Zakład Gospodarki Komunalnej w Ostrowi Mazowieckiej Sp. z o.o.
Email wykonawcy: sekretariat@gkostrow.pl Adres pocztowy: ul. B. Prusa 66 Kod pocztowy: 07-300 Miejscowość: Ostrów Mazowiecka Kraj/woj.: mazowieckie Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:
nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:
nie
Cena wybranej oferty/wartość umowy 494000.00
IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Oferta z najniższą ceną/kosztem 494000.00 Oferta z najwyższą ceną/kosztem 494000.00 Waluta: pln Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
IV.8) Informacje dodatkowe:
nie
Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 4 ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Podstawą prawną wyboru trybu udzielenia zamówienia z wolnej ręki jest art. 67 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli w postępowaniu prowadzonym uprzednio w trybie przetargu nieograniczonego albo przetargu ograniczonego nie wpłynął żaden wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, i nie zostały złożone żadne oferty lub wszystkie oferty zostały odrzucone na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ze względu na ich niezgodność z opisem przedmiotu zamówienia lub wszyscy wykonawcy zostali wykluczeni z postępowania, a pierwotne warunki zamówienia nie zostały w sposób istotny zmienione. Zamawiający przed przystąpieniem do trybu z wolnej ręki w celu zapewnienia odbioru i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych przeprowadził pięć postępowań w trybie przetargu nieograniczonego. Pierwsze z nich zostało ogłoszone w listopadzie 2019r. i dotyczyło odbioru wraz z zagospodarowaniem odpadów komunalnych. Postępowanie było podzielone na dwie części: zagospodarowanie oraz odbiór. Z uwagi na fakt, iż złożona na część pierwszą oferta cenowa przewyższyła kwotę jaką Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, Zamawiający unieważnił to postępowanie w całości. Dokonując analizy sytuacji na rynku w zakresie liczby Wykonawców oraz faktu, że ustawodawca zniósł rejonizację w zakresie gospodarki odpadami, podjęto decyzję o przygotowaniu przetargu nieograniczonego na zagospodarowanie odpadów oraz przetargu nieograniczonego na odbiór i transport. Postępowanie przetargowe na zagospodarowanie odpadów jest zakończone i z wyłonionym Wykonawcą została podpisana umowa. Następnie został ogłoszony przetarg na odbiór i transport odpadów komunalnych w okresie rocznym. W tym postępowaniu nie wpłynęła żadna oferta, postępowanie zostało unieważnione. Mając na uwadze to zdarzenie oraz fakt, że Rada Gminy Baranowo w dniu 29 listopada 2019r. podjęła uchwałę o powołaniu Zakładu Gospodarki Komunalnej, który m.in. miałby zajmować się odbiorem odpadów komunalnych, podjęto decyzję o ogłoszeniu postępowania przetargowego na odbiór i transport odpadów w okresie półrocznym. Przetarg taki odbył się dwukrotnie, bez zainteresowania ze strony Wykonawców, ponieważ nie wpłynęła żadna oferta. W związku z powyższym podjęto decyzję o udzieleniu zamówienia z wolnej ręki w trybie art. 67 ust. 1 pkt 4 ustawy PZP, żeby zapewnić realizację zadań własnych gminy w zakresie odbioru odpadów komunalnych. Wobec powyższego zostały spełnione przesłanki do zastosowania artykułu 67 ust. 1 pkt 4 ustawy PZP.
Podstawą prawną wyboru trybu udzielenia zamówienia z wolnej ręki jest art. 67 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli w postępowaniu prowadzonym uprzednio w trybie przetargu nieograniczonego albo przetargu ograniczonego nie wpłynął żaden wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, i nie zostały złożone żadne oferty lub wszystkie oferty zostały odrzucone na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ze względu na ich niezgodność z opisem przedmiotu zamówienia lub wszyscy wykonawcy zostali wykluczeni z postępowania, a pierwotne warunki zamówienia nie zostały w sposób istotny zmienione. Zamawiający przed przystąpieniem do trybu z wolnej ręki w celu zapewnienia odbioru i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych przeprowadził pięć postępowań w trybie przetargu nieograniczonego. Pierwsze z nich zostało ogłoszone w listopadzie 2019r. i dotyczyło odbioru wraz z zagospodarowaniem odpadów komunalnych. Postępowanie było podzielone na dwie części: zagospodarowanie oraz odbiór. Z uwagi na fakt, iż złożona na część pierwszą oferta cenowa przewyższyła kwotę jaką Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, Zamawiający unieważnił to postępowanie w całości. Dokonując analizy sytuacji na rynku w zakresie liczby Wykonawców oraz faktu, że ustawodawca zniósł rejonizację w zakresie gospodarki odpadami, podjęto decyzję o przygotowaniu przetargu nieograniczonego na zagospodarowanie odpadów oraz przetargu nieograniczonego na odbiór i transport. Postępowanie przetargowe na zagospodarowanie odpadów jest zakończone i z wyłonionym Wykonawcą została podpisana umowa. Następnie został ogłoszony przetarg na odbiór i transport odpadów komunalnych w okresie rocznym. W tym postępowaniu nie wpłynęła żadna oferta, postępowanie zostało unieważnione. Mając na uwadze to zdarzenie oraz fakt, że Rada Gminy Baranowo w dniu 29 listopada 2019r. podjęła uchwałę o powołaniu Zakładu Gospodarki Komunalnej, który m.in. miałby zajmować się odbiorem odpadów komunalnych, podjęto decyzję o ogłoszeniu postępowania przetargowego na odbiór i transport odpadów w okresie półrocznym. Przetarg taki odbył się dwukrotnie, bez zainteresowania ze strony Wykonawców, ponieważ nie wpłynęła żadna oferta. W związku z powyższym podjęto decyzję o udzieleniu zamówienia z wolnej ręki w trybie art. 67 ust. 1 pkt 4 ustawy PZP, żeby zapewnić realizację zadań własnych gminy w zakresie odbioru odpadów komunalnych. Wobec powyższego zostały spełnione przesłanki do zastosowania artykułu 67 ust. 1 pkt 4 ustawy PZP.
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Marcin Wołoszdata wytworzenia informacji: 2020-01-15
- opublikował: Krzysztof Szczepanekdata dodania: 2020-01-15 15:47
Załączniki:
- Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia (PDF)1.8MB
Metryka
- opublikował: Krzysztof Szczepanekdata dodania: 2020-01-15 15:48